Stella oli tänään rokotuksissa, ja hyvinhän se Stellan osalta meni. Minä vaan olin unohtanut rokotustodistuksen kotiin! Hyvä minä! No onneksi muutaman viikon päästä on se raivotauti rokotus, niin eläinlääkäri lupasi allekirjoittaa tämänpäiväisen rokotuksen silloin. Eipä Stella taaskaan huomannut piikkiä ja eläinlääkäri oli tosi kiva. Stella oli niin innoissaan, että meinas ihan pudota pöydältä. Häntä heilu kun mikäkin väkkärä! On toi tyttö vaan niin ihmisrakas. Varmaan lähtis kenen vaan matkaan, jos sais mahdollisuuden.
Käytiin vähän kävelemässä sen jälkeen, ulkona oli kyllä niin kylmä, ettei pitkään viitsitty kävellä. Rocky jäi Jyrin kanssa kotiin, kun Jyrillä oli vapaapäivä (murr!)


Kun lähdin töihin, Jyri lähti mun kyydissä Kaivokselaan veljelleen ja otti koirat mukaansa. Saatiin Stella hyppäämään itse autoon! JEE, olin niin iloinen! Stellahan ei siis ole tähän mennessä kertaakaan tullut kovin vapaaehtoisesti autoon. Autossa kaikki on ok, se nukkuu tai katselee ikkunasta maisemia. Mutta sinne meneminen on jotain niin inhottavaa. Aikaisemminhan Stella ei halunnut edes tulla autosta pois (pieni vastarannankiiski) mutta nykyään se tulee kyllä hyvin pois, ohittelee jopa Rockya, toinen kun miettii hartaasti mihin laittaisi seuraavaksi jalan. Mutta kuitenkin tänään siis Jyri oli vielä hakemassa viimeisiä tavaroita sisältä, ja minä menin jo kääntämään autoa, koirat tulivat Jyrin mukana. Kun näin Stellan siinä ulkona, avasin oven ja huutelin sille sieltä tosi ilosesti, että tuleekos sekin tänne autoon? Ja Stellahan otti oikein kunnon loikan, ja siellä se sitten oli, pussailemassa mua.
Työpäivän jälkeen menin sitten hakemaan Jyriä ja koiria Kaivokselasta, mutta tultiinkin siihen tulokseen, että Jyri ja Rocky voi jäädä sinne yöksi, ja minä haen ne sitten huomenna sieltä pois. Saa Stellakin opetella olemaan ilman toista koiraa. Jos joskus jostain kumman syystä käy niin, ettei ole sitä toista koiraa. Lähdettiin siitä sitten matkaan ja mentiin hissillä, eikä pelottanut yhtään:) Sinne hissiin se paineli ihmettelemään ja alas mennessä katteli mua, että; "enkös mä mamma nyt ole hienosti?" Ulkona tämä mahtava meininki jatkui, mä avasin auton oven, ja jotain siinä horisin koiralle, ja sanoin sitten, että meeppä autoon, ja kukas se sinne ponkas. Jo toinen kerta tänään. Näitä lisää kiitos. Ehkä sillä on jotain vaikutusta, että nyt autolla on aina päässyt johkin "kivaan" paikkaan, eläinlääkäriin, mua hakemaan töistä jonka jälkeen käytiin lenkillä. 

Stella ja suuri kiusaus "mee muualle, niin mä otan täältä jotain!" (nenän edessä roskapussi)

Nyt vietetään tyttöjen "iltaa", vai pitäiskö tässä vaiheessa sanoa jo yötä. Äsken naksuteltiin vähän. Harjoteltiin kuolemista, miltäköhän se on taas kuulostanu, kun oon täällä hokenu "kuole" ja hyvä! Kuoleminen ei oikein ottanut onnistuakseen. Jätettiin se sitten muhimaan pääkoppaan, ja otettiin "tuo"-käskyä. Ollaan siis treenattu tätä vasta yhdellä esineellä, joka on namipurkin kansi (mikäs muukaan, samanmoisella opetin Mimmille "koske"-käskyn) Käteviä noi tollaset! :) "tuo"-käskyyn sain idean jo kauan sitten, kun Stella oli jo oppinut "give me five", "tassu", "istu" ja "maahan" mietin lattialla istuen, että mitäs seuraavaksi opettaisin tytölle, niin tyttö nappas namipurkinkannen lattialta suuhun. Onneksi koiralla on parempi mielikuvitus, kuin omistajalla ;) Hyvin hahmottaa jo mitä pitää tehdä, käsky lisättiin tosin vasta tänään. Stellalla on myös tapana tunkea tassu kannen päälle, ja se on aika hankalaa saada sitä maasta ylös, kun oma tassu on päällä. Vähän täytyy olla tyhmä, vaikka muuten niin älykäs onkin :)

Kovin oli hankalaa, kameran ja palkkaamisen kanssa, mutta mahtava tyttö on silti! :)


Stella ja "give me five" Stellalla on ihana ilme aina kun se tekee jotain, vähän tollanen hömelö,
mutta silti niin keskittynyt :) on se sulonen